Alla inlägg den 14 augusti 2018

Av Marie-Terese Granlöf - 14 augusti 2018 22:05

Idag är första dagen jag dricker flytkost. Eller jag gjorde det igår också. Jag har mer energi idag än igår. Gått en timmes promenad med hundarna. 900 kcal i flytkost samt 2L vatten. Vatten är ju varken gott eller roligt att dricka men jag trugar mina 4 50cl flaskor. Jag kissar typ 100 ggr varje dag??

Varför gör jag det här nu då? Ja det kan jag väl svara på.
Jag ska opereras om en vecka. Jag ska bli nedsövd och någon kirurg i Stockholm ska ta bort stora delar av min magsäck. Gastric sleeve heter operationen.

Jag fixar inte att gå ner i vikt tillräckligt mycket som jag vill. Jag failar varenda gång jag försöker.
Jag ser det så här: vissa gör silikonbröst, andra tar lån för att köpa en bil eller resa utomlands. Jag lägger pengar på min hälsa eftersom jag inte fixar detta själv. Jag har inte tagit lån på detta ingrepp och jag har sparat för att kunna göra detta.

Så är det. Jag har berättat för några få i min omgivning, berättade för syster idag. Hon sa inte så mycket men jag beundrar henne för att hon inte sa vad hon tänkte. Jag vet inte om alla ska få veta eller hur det pratas jag får se. Tre på jobbet vet alla mina nära vänner vet å endast syster i familjen vet. Ja min man vet också såklart.
Barnen tror att jag ska hårdbanta och mormor tror att jag har en fastevecka.

Nu vet ni, jag har släppt det. Mitt misslyckande men det kan bara bli bättre nu. Hälsan kan bara bli bättre än den varit.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards